Trylogia z komisarzem Forstem! | Recenzja

Cześć wszystkim!

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją trylogii! Mówiłam już o niej na kanale jednak tamta pseudo recenzja była strasznie nieogarnięta, bardzo chaotyczna no i dość entuzjastyczna.
Dlatego postanowiłam powiedzieć o niej jeszcze raz na blogu!

No cóż. Jak może już wiecie, albo i nie. Autorem tej trylogii jest Remigiusz Mróz, o którym ostatnio jest bardzo głośno, a w jej skład wchodzi: "Ekspozycja", "Przewieszenie" oraz "Trawers".

Głównym bohaterem jest komisarz Wiktor Forst, który jest strasznym idiotą. :)) Nie wiem dlaczego, ale bardzo go lubię. Jednak przechodząc do początku akcji. Turyści znajdują na Giewoncie "wisielca". Wszyscy są przekonani, że popełnił samobójstwo, jednak po bardzo kontrowersyjnym i dość bezmyślnym, a przede wszystkim odrobinę nieetycznym zachowaniu komisarza, okazuję się, że było to morderstwo. Mianowicie w gardle denata znajdowała się moneta.

Jednak od razu po incydencie na Giewoncie, kiedy komisarz odkrył monetę w gardle zamordowanego. Wiktor wykonuję następny bezmyślny krok, dzięki któremu zostaje zawieszony i odsunięty od śledztwa. Komisarza to nie zniechęca do odkrycia prawdy o mordercy i postanawia go szukać na własną rękę wraz z dziennikarką Olga Szrebską, a za główny trop biorą monety. Jak okazuję się mają one kluczowe znaczenie, ponieważ znajdowały się one również w ustach następnych ofiar.

Bestia z Giewontu, bo tak została nazwana przez organy ścigania, morduje swoje ofiary w bardzo okrutny sposób. Z każdym kolejnym swoim krokiem pluje w twarz komisarzowi, ponieważ to właśnie na nim zależało jej najbardziej.

Wiktor Forst razem z dziennikarką podążając tropem monet odkrywają wiele ciekawych rzeczy, docierają do informacji, które mogą być kluczowe dla sprawy, jednak okazuje się, że jest to poważniejsza sprawa niż wszystkim się wydawało. Trop prowadzi za granicę i dosięga wątków religijnych.

Oczywiście nie wszystko idzie po myśli komisarza i niestety coraz bardziej pakuje się w kłopoty. Jest uparty w swoim postanowieniu, że złapie Bestie z Giewontu, zanim to ona złapie go.
Wiktor Forst nie raz otarł się o śmierć i ciągle będę powtarzać, że z każdym kolejnym krokiem kopie sobie grób. Dlatego twierdzę, że jest idiotą.
Nie raz podczas czytania książki miałam ochotę go udusić, ale myślę, że to bardzo dobrze świadczy o autorze tej książki. Ponieważ stworzył postacie z duszą, charakterem. Bohaterów, którzy nie są "bezpłciowi". Raczej są to bohaterowie z którymi się związujemy, przeżywamy ich decyzje, ich życie, martwimy się o nich.

Remigiusz Mróz nas nie zawodzi. Z tomu na tom jest coraz lepiej. Akcja za akcją. Tak naprawdę kiedy już zaczniesz, to musisz od razu skończyć całą książkę. Kiedy już jesteśmy przy zakończeniach, to są one naprawdę bardzo szokujące. Od razu chce się zaczynać następny tom. Jest to naprawdę coś świetnego.
To co Remigiusz robi z czytelnikiem i jak bawi się naszymi emocjami, nie da nam się nudzić. Wierzcie mi na słowo. Albo lepiej przekonajcie się sami!

No cóż myślę, że powiedziałam Wam całkiem sporo o tej trylogii.
Z całego serca mogę Wam ją polecić. ♥



20 komentarzy:

  1. Jedna z lepszych trylogii jakie czytałam! Pozdrawiam
    czytanienaprawdeuzaleznia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! 😊 muszę to w końcu przeczytać 💖

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze spróbowac tego spotkania z tworczoscia pana Mroza :D Super recenzja ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Czytaj Mroza, koniecznie!

      Usuń
  4. Ostatnio rzeczywiscie jest o nim glosno. Moze wiec i ja skusze sie na jego tworczosc xD
    zapraszam do siebie
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo polecam, nie pożałujesz! :)

      Usuń
  5. Super recenzja! Ja nie czytałam nic Mroza, ale mam zamiar :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na swojej półce Ekspozycję i planuję ją przeczytać w najbliższym czasie, bo mam ochotę na jakiś kryminał.
    Recenzja świetna. Masz bardzo przyjemny styl pisania. Zostaję na dłużej :)
    Pozdrawiam
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj jak najszybciej! Na pewno nie pożałujesz! <3

      Usuń
  7. Jestem ciekawa tych książek, więc wreszcie będę się musiała za nie jak najszybciej zabrać! Świetna recenzja. Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i również pozdrawiam! <3

      Usuń
  8. Uwielbiam książki Mroza! Trylogię z Forstem również, choć "Ekspozycja" mnie nie porwała i jest moim zdaniem najsłabsza. Ale "Przewieszenie" i "Trawers" są już o niebo lepsze! I czekam z niecierpliwością na "Deniwelację", teraz muszę się oduczyć mówienia "trylogia", bo to już seria :D
    Pozdrawiam, Zaksiążkowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również będzie ciężko się przestawić z trylogii na serię. :D

      Usuń
  9. U mnie na półce właśnie czeka książka "Wotum nieufności", która otwiera nową serię "W kręgach władzy". Mam nadzieje że będzie tak samo wciągająca jak poprzednie książki :)

    Pozdrawiam
    mowmikate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wotum nieufności" mam już za sobą i jest równie świetna!

      Usuń

Copyright © 2014 Mare and book , Blogger